Home » Erasmus+ G.O.A.L. » Εταιρικά σχολεία

Εταιρικά σχολεία

 Ελλάδα

Το 20ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου βρίσκεται στον Εύοσμο, μια περιοχή στο δυτικό τμήμα της Θεσσαλονίκης, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα μικρό σχολείο, με 135 μαθητές σε έξι τάξεις και 10 εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές είναι μεταξύ 7-12 ετών. Στο σχολείο φοιτούν ελάχιστα παιδιά από οικογένειες μεταναστών όπως και ελάχιστοι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κάθε αίθουσα είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, βιντεοπροβολείς και ενσύρματη πρόσβαση στο internet. Δεδομένου ότι η περιοχή όπου το σχολείο που βρίσκεται έχει προσελκύσει πολλούς κατοίκους κατά την τελευταία δεκαετία, ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία της περιοχής αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Το 20ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου είναι το πρώτο δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα, όπου το σκάκι εισήχθη επίσημα στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου και διδάσκεται από μόνιμους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Τέλος στο χώρο του σχολείου λειτουργεί ο μοναδικός σκακιστικός σύλλογος της περιοχής για τους μαθητές του σχολείου και των γύρω σχολείων.


Ιρλανδία

Το σχολείο Scoil Mhuire na mBr?ithre, Tralee, βρίσκεται στην καρδιά της πόλης Tralee. Είναι ένας μικτής εκπαίδευσης σχολείο υπό την αιγίδα της Σχολής Edmund Rice. Στο σχολείο φοιτούν περίπου 500 μαθητές, αγόρια και κορίτσια από 4 ετών έως 13 ετών. Υπάρχει επίσης τμήμα προσχολικής αγωγής, με περίπου 20 παιδιά. Ως ένα μεγάλο αστικό σχολείο, τα παιδιά προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα κοινωνικού-οικονομικού υπόβαθρου. Περίπου το ένα τρίτο των μαθητών στο σχολείο είναι παιδιά μεταναστών. Στο σχολείο εργάζονται 36 εκπαιδευτικοί συμπεριλαμβανομένων 12 εκπαιδευτικών που εργάζονται με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παιδιά που αλλάζουν συχνά τόπο διαμονής αλλά και τα προαναφερθέντα παιδιά. Υπολογίζεται ότι περίπου 200 μαθητές προέρχονται από κοινωνικοοικονομικά μειονεκτικό περιβάλλον.

Το Tralee στον χάρτη.
Ιστοσελίδα του σχολείου.


Ισπανία

Το CEIP Jose Antonio είναι ένα δημόσιο σχολείο. Βρίσκεται στην πόλη Tomelloso (37.000 κάτοικοι), στο κέντρο της περιοχής Castilla La Mancha, στην Ισπανία. Η κύρια οικονομική δραστηριότητα της περιοχής είναι η γεωργία, ιδιαίτερα η εκμετάλλευση των μεγάλων εκτάσεων αμπελώνων και η παραγωγή κρασιού. Το σχολείο έχει 79 μαθητές στο νηπιαγωγείο, 148 μαθητές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 17 εκπαιδευτικούς. Στο σχολείο υπάρχουν τέσσερα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Υπάρχουν επίσης παιδιά μεταναστών, κυρίως από τη Ρουμανία. Γνωρίζουν την ισπανική γλώσσα και είναι απόλυτα ενταγμένοι. Υπάρχουν μαθητές που ανήκουν σε μειονότητες (Τσιγγάνοι) και παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με οικονομικές δυσκολίες, αλλά αποτελούν μειοψηφία.

Το Tomelloso στον χάρτη. .


Κροατία

Το σχολείο καλύπτει την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ιταλικής μειονότητας (από την 1η έως 8η τάξη). Το Umag (με ένα πολυεθνικό πληθυσμό σχεδόν 13.000 κατοίκων ) βρίσκεται στο παραθαλάσσιο τμήμα, βορειο-δυτικά της Κροατίας και είναι ένας πολύ γνωστός τουριστικός προορισμός της περιοχής. Η ιταλική κοινότητα έχει ένα πλήρες εκπαιδευτικό σύστημα που ανήκει στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κροατίας. Ο κύριος στόχος είναι να αναπτυχθούν οι βασικές εκπαιδευτικές δεξιότητες στην ιταλική γλώσσα που είναι και μητρική γλώσσα, να διατηρηθούν οι παραδόσεις και η συνολική πολιτιστική ταυτότητα της ιταλικής μειονότητας. Το σχολείο αριθμεί περίπου 30 καθηγητές και 170 μαθητές που χωρίζονται σε τέσσερις τάξεις του δημοτικού (βαθμού 1-4), δύο μεικτά τμήματα (Α΄ και Β΄ τάξης, Γ΄ και Δ΄ τάξης) και τέσσερα τμήματα Γυμνασίου. Μερικοί από τους μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολία όσον αφορά τη γλώσσα όταν έρχονται στο σχολείο, καθώς δεν ανήκουν στην ιταλική μειονότητα, αλλά έχουν δίγλωσσους γονείς.

Το Umag στον χάρτη.
Ιστοσελίδα του σχολείου.


Πολωνία

Το σχολείο βρίσκεται σε αγροτική περιοχή. Το έδαφος είναι φτωχό και οι κάτοικοι δεν ασχολούνται πια με την καλλιέργεια της γης. Το μέρος παρουσιάζει ενδιαφέρον από γεωγραφικής και τουριστικής άποψης, αλλά εξακολουθεί να μειονεκτεί. Βρίσκεται στο κέντρο των Βουνών ?wi?tokrzyskie τα οποία είναι εν μέρει υπό την νομική προστασία του εθνικού πάρκου. Δεν υπάρχουν εργοστάσια με αποτέλεσμα να υπάρχει υψηλό επίπεδο της ανεργίας και, κατά συνέπεια, το βιοτικό επίπεδο είναι πολύ χαμηλό. Έτσι, πολλοί γονείς επιλέγουν να εργαστούν στο εξωτερικό. Μερικοί από τους μαθητές μας έχουν μεγαλώσει σε μονογονεϊκές οικογένειες. Οι μαθητές ζουν τόσο στη Nowa S?upia αλλά και στα έξι γειτονικά χωριά, σε απόσταση ίσως και μεγαλύτερη των τριών χιλιομέτρων. Καθώς τα κύρια εκπαιδευτικά και πολιτιστικά κέντρα είναι αρκετά μακριά, τα παιδιά έχουν λιγότερες ευκαιρίες για καλύτερη εκπαίδευση. Αρκετοί μαθητές του σχολείου μας έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Από άποψη θρησκείας και εθνικότητας υπάρχει ομοιογένεια.

Το Nowa S?upia στον χάρτη.
Ιστοσελίδα του σχολείου.


Φινλανδία (συντονίστρια)

Το φινλανδικό σχολείο (Tesomaj?rvi) είναι αρκετά μεγάλο και βρίσκεται στα προάστια δυτικά του Tampere (Τάμπερε) μίας από τις μεγαλύτερες πόλεις της Φινλανδίας (τρίτη στη σειρά). Το σχολικό έτος 2015-2016   στο σχολείο  φοιτούν περίπου 540 μαθητές  σε 28 τάξεις που βρίσκονται σε τρία ξεχωριστά κτίρια (18 στην περιοχή Tesomaj?rvi, 8 στην περιοχή Ikuri και 2 στο Kalkunvuori) με: α) 22 κανονικές τάξεις, β) 4 ειδικές και γ) 2 τάξεις υποδοχής για παιδιά μεταναστών. Στο συγκρότημα εργάζονται περίπου 40 εκπαιδευτικοί και αρκετό υποστηρικτικό προσωπικό (ψυχολόγος, κοινωνική λειτουργός, νοσοκόμα, θυρωρός, γραμματέας, τραπεζοκόμοι κ.ά.) Πολλά παιδιά προέρχονται από οικογένειες που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό και η ένταξη τους αποτελεί προτεραιότητα του σχολείου.

Το Tampere στον χάρτη.
Ιστοσελίδα του σχολείου.