Αρχική » Εκπ/κά Προγράμματα » "Μίλα για την ιστορία μου"

Ιστορικό

"Μίλα για την ιστορία μου"

Ε τάξη

Στο πλαίσιο της δημιουργίας του βιβλίου των δικαιωμάτων, με το οποίο συμμετείχαμε στον διαγωνισμό της Unicef και της επαφής μας με τα ανθρώπινα δικαιώματα, γνωρίσαμε και το δικαίωμα όλων των ανθρώπων στο άσυλο. Μέσα από την παρέμβαση “Μίλα για την ιστορία μου” (που πραγματοποίησε στην τάξη μας η μεταπτυχιακή φοιτήτρια Στέλα Χριστακίδου), γνωρίσαμε τις ιστορίες των προσφύγων και τις δυσκολίες του ταξιδιού τους προς την Ελλάδα, έτσι όπως τις αφηγήθηκαν στους “Γιατρούς χωρίς σύνορα”. Με την παρακάτω αφίσα υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα τους στην ασφάλεια και στη ζωή. Γιατί λοιπόν να μην ζουν όλοι με ασφάλεια;

Για να δείτε την αφίσα μας, πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο.
http://edu.glogster.com//glog/47048965

Μάρτιος 2015

Συνειδητοποίηση και αποδόμηση στερεοτύπων στην τάξη μας 

Στο πρόγραμμα αγωγής υγείας «Τόσο διαφορετικοί-τόσο ίδιοι» κάναμε στο δίωρο της ευέλικτης ζώνης μια εκπαιδευτική δραστηριότητα. Παίζοντας  taboo,ανακαλύψαμε πώς σκεφτόμαστε για τον «άλλο», τις στερεοτυπικές αντιλήψεις δηλ. που έχουμε προς διάφορες ομάδες.

Η δραστηριότητα  εκπονήθηκε (μετά από τη σύμφωνη γνώμη και του κυρίου Άρη, του διευθυντή μας) από τη μεταπτυχιακή φοιτήτρια του παιδαγωγικού τμήματος  Χριστακίδου Στέλα, (στα πλαίσια μιας μικροδιδασκαλίας που αφορούσε την αποδόμηση στερεοτύπων στη σχολική τάξη), η οποία και μας ευχαριστεί για την ανταπόκρισή μας.

  •  Αρχικά οι μαθητές παρακολούθησαν μια μικρή ταινία με τίτλο Think for yourself.

  • Αφού είδαν την ταινία ακολούθησε συζήτηση. Οι μαθητές σχολίασαν με ακρίβεια τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που εντόπισαν μέσα στην ταινία.
  • Στη συνέχεια oι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.Σε κάθε ομάδα ανέλαβαν να  περιγράψουν στην αντίπαλη ομάδα τις λέξεις που είχαν στις κάρτες τους, σκεπτόμενοι απόψεις που είχαν οι γύρω τους και οι ίδιοι για τα άτομα που έπρεπε να περιγράψουν, έτσι ώστε να τις βρουν οι συμμαθητές του
  • Αφού τελείωσε το παιχνίδι, κατέγραψαν σε χαρτόνι τις στερεοτυπικές εικόνες για τις διάφορες ομάδες, όπως προέκυψαν μέσα από το παιχνίδι.
  • Η συζήτηση που ακολούθησε προκάλεσε προβληματισμό:
  • Γιατί περιγράψατε έτσι τις λέξεις αυτές;
  • Εκφράσατε δικές σας απόψεις ή αυτά που είπατε τα έχετε ακούσει από κάποιον άλλο;
  • Τα χρησιμοποιήσατε απλά και μόνο για να μαντέψουν τις λέξεις οι υπόλοιποι;
  • Τι πιστεύετε εσείς;
  • Είναι δυνατόν να βλέπουμε τους άλλους με τον ίδιο τρόπο;
  • Είναι σωστό να βάζουμε ταμπέλες στους ανθρώπους;
  • Που μπορεί να οδηγήσει αυτό;
  • Εσείς πως θα νιώθατε αν οι άλλοι σας βάζανε ταμπέλες; (ενσυναίσθηση για τους αποδέκτες στερεοτύπων)
  •   Στο τέλος, ανατέθηκε στη μια ομάδα των μαθητών να βρει και να φέρει στην τάξη κείμενα από εφημερίδες και περιοδικά που περιγράφουν στερεοτυπικά διάφορες ομάδες και στην άλλη ομάδα  κείμενα που αποδομούν στερεοτυπικές αντιλήψεις.

Εικόνα12 Εικόνα16  Εικόνα17 

 Εικόνα13  Εικόνα15  Εικόνα14

 A (1)  N

 

 

Το Σχολείο μας (Erasmus+ 2021)

ERASMUS + (ερωτηματολόγιο για την διατροφή στ΄αγγλικά)

ERASMUS + Αφή της Ολυμπιακής φλόγας 2016

ERASMUS + ( Famous sports in Greece)

Ιούλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Κερδίσαμε το 2ο βραβείο στον διαγωνισμό ”καν’ το ν’ ακουστεί” 2021′