Έρευνα για τ' ατυχήματα στο σχολείο μας, από την ΣΤ' τάξη
Με αφορμή την ενότητα του βιβλίου της γλώσσας για τ’ατυχήματα, η ΣΤ τάξη πραγματοποίησε έρευνα, δίνοντας ερωτηματολόγιο στους μαθητές του σχολείου μας. Αφού συγκέντρωσε τις απαντήσεις των μαθητών όλων των τάξεων, τις επεξεργάστηκε και έβγαλε συμπεράσματα που τα αποτύπωσε σε γραφήματα(σύνδεση και με την ενότητα των μαθηματικών:συλλογή και επεξεργασία δεδομένων), ομαδικά στην αίθουσα υπολογιστών.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ A-B (pdf)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Γ-Δ (pdf)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Ε-ΣΤ (pdf)
Οι απαντήσεις των μαθητών έδειξαν τα εξής:
- τα περισσότερα παιδιά είχαν κάποιας μορφής ατύχημα
- ατυχήματα συμβαίνουν περισσότερο στ’ αγόρια
- ο χώρος που συμβαίνουν είναι το προαύλιο,την ώρα του διαλείμματος
- η πιο συχνή αιτία είναι η πτώση και η σύγκρουση
- ο δάσκαλος-α παρέχει τις πρώτες βοήθειες
- οι μώλωπες και οι εκδορές είναι συνήθως οι συνέπειες
Δείτε μερικά από τα γραφήματα που έκαναν οι μαθητές :
Στο ερώτημα “Tι πιστεύεις πως πρέπει να προσέχουμε για να αποφεύγουμε τα ατυχήματα;”,οι μαθητές απάντησαν, μεταξύ άλλων:
- Να μην τρέχουμε στο διάδρομο και στο προαύλιο
- Να προσέχουμε μην συγκρουστούμε ή γλιστρήσουμε
- Nα μην τρέχουμε στις σκάλες
- Να μην πηγαίνουμε πίσω από τις κερκίδες
- Να προστατεύουμε τους μικρούς και να βλέπουμε μπροστά μας όταν περπατάμε
- Στο προαύλιο να υπάρχει πράσινο αντί για τσιμέντο
- Να είναι δεμένα τα κορδόνια μας
- Να μην μπλεκόμαστε σε καυγάδες και να μη μαλώνουμε